Kopafbeelding

Google                                                                 
Stuur een mail naar de Begeleidingsdienst voor Vrijescholen: P. van Meurs
Stel een vraag
Breuken deel:

 

4 4 4 4 4 4 4

Ontmoeten van de breuken.
Kennismaken met natuurlijke breuken.

 

Praktisch verkennen van de breuken

 (Stam)Breuken ontstaan.
Naam geven aan breuken.

 

Meetkundige eenheden
ontdekken en verdelingen maken.

Bewegen op de breukrijen

Meetkundige eenheden
als breuk benoemen.

 

Meetkundige eenheden. Maken van producties en opgaven.  Breuk gebruiken als operator.

 

Breuken en hoeveelheden
en verhoudingsrijen.

 

 

 

 

 

 

 

4

4

5

5

5

5

5

5/6

6

Breuken in de lijn zetten.

 

Breuken gebruiken als operator.

 

Reflectie en uitbouwen klas 4
Breukenrijen.

 

Breukenrijen.

 

Naar verhoudings rijen.

 

Optellen en aftrekken van breuken.

 

Vermenigvuldigen en delen  van breuken.

 

Relaties leggen tussen breuken als operator en maten. Relaties leggen tussen breuken, procenten en decimale getallen (Zie decimale breuken).

Naar de algebra vanuit de breuken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    verhoudingen
    verbanden
    getallen